VASARINĖS PADANGOS

Ištirpus paskutiniam sniegui ir oro temperatūrai stabiliai laikosi virš + 7 laipsnių, nelauk ir važiuok su vasarinėmis padangomis.

Vasaros padangų tipai

Priklausomai nuo kelio sąlygų ir reikalavimų, padangos skiriasi viena nuo kitos pagal protektoriaus raštą. Protektorius galima suskirstyti į tris tipus, kiekvienas iš jų turi savo privalumų ir trūkumų.

SIMETRIŠKAS PROTEKTORIUS

Jei padangos protektoriaus vidinė ir išorinė dalis vienodos – tai simetriškos padangos.

Privalumai:

  • Ilgaamžiškumas,
  • Ilgesnis tarnavimo laikotarpis,
  • Ekonomiškumas,
  • Saugumas kelyje,
  • Vairavimo komfortas.

Trūkumai:

  • Vidutiniai vairavimo rodikliai,
  • Mažesnis pasipriešinimas akvaplaningui.

ASIMETRIŠKAS PROTEKTORIUS

Padangos protektoriaus išorinė ir vidinė pusės yra skirtingos, asimetriškos.

Privalumai:

  • Mažas triukšmo lygis,
  • Aukštas pasipriešinimas akvaplaningui,
  • Padidintas stabilumas.

Trūkumai:

  • Lanksčios šoninės sienelės,
  • Mažesnis degalų taupymas,
  • Trumpesnė tarnavimo trukmė.

KRYPTINIS PROTEKTORIUS

Padangų protektorius skirtas konkrečiai sukimosi krypčiai.

Privalumai:

  • Puikus valdymas,
  • Geresnis sukibimas akvaplaningo atveju,
  • Geras sukibimas su šlapia kelio danga,
  • Geresnis automobilio valdymas važiuojant dideliu greičiu.

Trūkumai:

  • Žemesni ekonominiai rodikliai,
  • Mažesnis atsparumas smūgiams,
  • Greitesnis nusidėvėjimas.

Vasarinės padangos – saugumas, dinamika ir ekonomija vasaros sezono metu!

Vasarinės padangos yra sukurtos šiltesniems orams ir vasarai būdingoms kelio dangos sąlygoms, tiek pagal gumos sudėtį, tiek protektorių ir padangų techninį dizainą. Geros vasarinės padangos užtikrins geriausius saugumo, dinamikos ir ekonomiškumo rodiklius šiltuoju metų laiku, lyginti su kito sezono padangomis. Padangų pasirinkimas Padangos1.lt yra labai platus, todėl keičiant vasarines padangas svarbu suprasti ir padangų skirtumus, ir Jūsų poreikius, kad vasarinės padangos, kurias įsigijote, būtų Jums tinkamiausios!

Gamintojų patarimai

Kiekvienam konkrečiam automobilio modeliui yra rekomenduojami gamintojo padangų parametrai, norint pasirinkti tinkamas padangas. Jei jūsų automobilyje vis dar įmontuoti gamykliniai diskai, patartina rinktis tokio paties dydžio padangas, kaip yra nurodyta gamintojo.

Šiuos parametrus gali rasti automobilio žinyne, ant informacinės metalinės plokštelės, kuri gali būti ant vairuotojo ar kelevio pusės durelių ar ant degalų bako dangtelio( viš vidinės pusės) ir po variklio dangčiu. Atkreipkite dėmesį, kad sumontuosite padangas, kurių parametrų gerokai skiriasi nuo rekomenduojamų gamintojo - vairavimas, automobilio saugumas ir ekonomiškumas gali stipriai sumažėti!

Padangų žymėjimas ir parametrai

Padangų kokybę ir tinkamumą jūsų poreikiams galima nustatyti pagal šiuos padangos modelio parametrus:

Degalų sąnaudos – rodo padangos atsparumą sukimui ir degalų taupymo lygį. Skirstomos į 7 klasės - A klasei priklauso mažiausios degalų sąnaudos, G klasė – didžiausias.

Sukibimas – nurodo padangos sukibimą su šlapia kelio danga. Išskiriamos 7 klasės, iš kurių A klasei priskiriamas aukščiausias sukibimo lygis, G klasei – žemiausias.

Triukšmo lygis – nurodo padangų garso lygį, važiuojant 80 km/h greičiu (matuojamas decibelais (dB). Kuo didesnis skaičius, tuo didesnis triukšmo lygis. Aukštas padangų triukšmo lygis pablogina automobilio salono komforto lygį ir padidina bendrą aplinkos triukšmo lygį.

Kaip nustatyti, kad reikia keisti vasarines padangas?

Padangų būklę ir tinkamumą saugiam naudojimui iš esmės lemia keli veiksniai. Padangos nėra naudojamos ir turi būti keičiamos, atsižvelgiant:

Vasaros padangos protektoriaus gylis
Kelių eismo taisyklės nurodo, kad draudžiama važiuoti vasarinėmis padangomis, kurių protektoriaus gylis mažesnis nei 1,6 mm. Šis reikalavimas yra ne tik formalus – visiškai arba dalinai nusidėvėję padangų protektoriai žymiai sumažina automobilio valdymą tiek sausu, tiek šlapiu kelio paviršiumi.

Vizualūs padangų pažeidimai
Vasaros padangos netinkamos važiuoti, jei šonuose matosi įtrūkimai, oro burbuliukai ar vadinamieji gumbai - tokioms deformuotomis padangoms yra didelis plyšimo pavojus, ypač esant didesniam greičiui, gali sukelti avariją kelyje.

Pasenusios vasarinės padangos
Padangų guma ne amžina – su laiku ji sensta.Tinkamai saugojant ir eksploatuojant didžiausias padangų naudojimo laikas gali būti iki 10 metų, tačiau dauguma ekspertų rekomenduoja, kad juos keisti po 5 metų nuo pagaminimo datos.

Padangų gumai senstant, ji pradeda kietėti, ir vizuliai atrodanti nenusidėvėjusi padanga turi blogesnį sukibimą su kelio danga, prastesnį stabdymą ir valdomumą.

Padangos pagaminimo informaciją galite rasti ant padangos šoninės pusės - tai yra keturių skaitmenų derinys ovalo formos rėmu už DOT etiketės, kur du pirmieji skaičiai nurodo gamybos savaitę, o kiti du - gamybos metus.

Konsultuokitės su Padangos1 specialistais!

Jei nesate tikras, kokios vasarinės padangos jums yra tinkamiausios, pasitarkite su mūsų padangų specialistais ir gaukite profesionalią pagalbą. Mūsų darbuotojai padės jums surasti padangas, kurios tinka jūsų poreikiams!

Populiariausi vasarinių padangų gamintojai

Vasarines padangas siūlo dauguma gamintojų, čia galite rasti mūsų siūlomus gamintojus:

Ir daug kitų

Kaip pasirinkti tinkamą prekės ženklą?

Vasarines padangas siūlo daugybė gamintojų, todėl aktualus klausimas apie tai, kuris prekių ženklas galėtų būti tinkamiausias būtent Tavo poreikiams. Į šį klausimą atsakyti vienareikšmiškai nėra galimybės – kiek vairuotojų, tiek poreikių, tačiau, jei automobiliu važiuoji daug ir dinamiškai, taip pat už gerą kokybę esi pasiruošęs mokėti daugiau, siūlome įsigyti padangas nuo vadinamųjų premium klasės gamintojų - Pirelli, Michelin, Dunlop, Continental, Goodyear, Bridgestone.

Sekančiame lygyje gali rasti vidutinės klasės padangas, daugiausiai gaminamų dukterinių premium klasės prekių ženklų kompanijų, tokių kaip Fulda, Uniroyal, General Tire, Kleber ir daugeliu kitų. Joms yra patrauklesnė kaina, palyginus su premium padangomis, tačiau jų kokybė ir saugumo lygis šiek tiek skiriasi, nes dauguma dukterinių kompanijų turi informaciją ir technologijas iš premium klasės gamintojų ir atidžiai seka gaminimo procesus. Vidutinės klasės padangos tiks “reitinguotiems” vairuotojams, kurie važiuoja tiek miestu, tiek kaimo keliais.

Savo ruožtu, tie kurie nori maksimaliai sutaupyti, yra ekonomiškos klasės padangos, kurias dažniausiai siūlo mažai žinomi padangų gamintojai iš Kinijos ir žinoma išsiskiria daug mažesne kaina ir tuo pačiu – taip pat ir žemesnės kokybės padangomis. Jei važiuojate labai ramiai, nedaug ir tik miesto keliais, gali pasirinkti tokias padangas, tačiau našumas ir ilgaamžiškumas yra mažesnis, jei lyginsime su premium ar vidutinės klasės padangomis.

Naujos vasarinės padangos – daugybė privalumų

Padangas galima įsigyti tiek naujas, tiek naudotas ir abiems yra platus pasekėjų ratas. Tačiau, įsigyjant naujas vasarines padangas, gausi keletą privalumų.

Garantinis aptarnavimas

Kaip ir galima tikėtis, įvairios prekės, tarp jų ir padangos, gali būti su defektais, tokiais atvejais labai naudinga garantija – jos pagalba padangas gali pakeisti, o įsigiję naudotas padangas, defekto atveju teks pirkti naujas padangas.

Maksimaliai saugus ir komfortiškas važiavimas

Naujos vasarinės padangos ne tik tarnauja ilgiau, bet ir siūlo maksimalų komforto ir saugumo lygmenį dėl visiškai naujo protektoriaus ir vien dėl to , kad padangos tiesiog yra naujos, galite, keliauti su geresniu našumu ir triukšmo lygiu, nes naudotos padangos, jei buvo neteisingai laikytos, bus triukšmingos ir kietos, taip pat trūkinės.

Ilgesnis tarnavimo laikas

Yra tikrai logiška, kad nauja prekė tarnaus ilgiau nei naudota, tai taikoma ir automobilių padangoms – įsigydami naudotas padangas, būtina daryti prielaidą, kad dalis jų protektoriaus jau bus nudilusi, o jei padangos buvo saugomos neteisingai, jų tarnavimo laikas bus dar trumpesnis.

Kada reikia naudoti vasarines padangas?

Skirtingai nuo žieminių padangų, kurias būtina naudoti nuo lapkričio 10 iki kovo 31 dienos kiekvienai transporto priemonei, kurių masė neviršija 3,5 tonų, laikotarpio, kada naudoti vasarines padangas nėra, tik taisyklės nurodo, kad nuo balandžio 10 iki spalio 31 dienos negalima naudoti padangų su dygliais. Tačiau, dauguma vairuotojų vasarines padangas pradeda naudoti tada, kaip termometro stulpelis pastoviai viršija 7 laipsnius pagal Celsijų.

Todėl konkretaus atsakymo į klausimą apie tai, kada būtina naudoti vasarines padangas, nėra, bet paprastai atsižvelgiant į mūsų platumos orų sąlygas, vasarinės padangos naudojamos nuo balandžio vidurio iki spalio mėnesio. Tačiau, kaip jau minėjome – viską nulemia oro temperatūra ir oro sąlygos, nes vasarinės padangos savo geriausias savybes parodo prie tam tikros temperatūros.

Patarimai, kaip teisingai laikyti vasarines padangas

Po to, kaip pasibaigė vasaros sezonas, tampa aktualus klausimas, kur ir kaip teisingai saugoti vasarines padangas, nes nuo to tiesiogiai priklausys, kiek ilgai ir kokybiškai jos tarnaus ateinančias vasaras. Saugant padangas atkreipk dėmesį į šiuos patarimus:

  • Apsaugok nuo tiesioginių saulės spindulių – tiesioginiai saulės spinduliai gali neigiamai veikti gumos struktūrą, dėl to padangos gali pradėti plyšti ir tapti trapios;
  • Pasirink tinkamą saugojimo vietą – geriausia padangas saugoti arba rūsyje, arba automobilių dirbtuvėse, nes šiose vietose nėra temperatūrų svyravimų ir dažnai būna tinkama temperatūra padangų saugojimui– nuo 0 iki 15 laipsnių pagal Celsijų;
  • Numontuotas padangas be ratlankių būtina saugoti vertikalioje padėtyje, taip pat, jeigu jose palikta oro kamera, slėgį būtina sumažinti per pusę. Kita vertus, jei padangos bus saugomos su ratlankiais, jas būtina saugoti ant šono, taip pat galima pakabinti. Abiem atvejais padangas būtina saugoti taip pat ir plastikiniuose maišuose, tokiu būdu apsaugant nuo išorinių veiksnių, pvz. drėgmės ir dulkių;
  • Prieš padedant padangas “žiemos miegui” įsitikink, kad jos nėra drėgnos, nes drėgmė gali sugadinti tiek ratlankius, tiek padangų metalinius šonus.

Kita vertus, jei padangos yra saugomos, nenumontavus nuo automobilio, mašiną reikia pastatyti ant atramų, taip sumažinant slėgį į padangas, kuris atsiranda dėl automobilio svorio. Bet, jei šios galimybės nėra, automobilį maždaug po 3 mėnesių būtina šiek tiek paslinkti, tuo pačiu padangų slėgį padidinti maždaug ketvirtadaliu.

Koks yra būtinas vasarinių padangų protektoriaus gylis?

Naujos vasarinės padangos yra su maždaug 6 – 8 milimetrų gylio protektoriumi, tačiau, dėl įvairių išorinių sąlygų, protektorius dyla. Kaip protektoriaus gylis pasiekia 1,6 mm žymę, atėjo laikas ieškoti naujų vasarinių padangų – toks yra pagal įstatymą nurodytas minimalus būtinas vasarinių padangų protektoriaus gylis (žieminių padangų minimalus leistinas protektoriaus gylis yra 3 mm.)

Tačiau tai nereiškia, kad su padangomis reikia važiuoti tiek ilgai, kol bus pasiektas minimalus leistinas protektoriaus gylis. Kodėl? Atkreipk dėmesį, kad būtent padangos yra vienintelis automobilio komponentas, kuris užtikrina sukibimą su kelio paviršiumi, tuo pačiu padangų būklė įtakoja tiek važiavimo komfortą, tiek saugumą. Ir, kuo protektorius yra daugiau nudilęs, tuo blogesnis jo sukibimas su keliu, ir tuo pačiu – mašinos valdomumas, tą ypatingai galima jausti ant šlapios kelio dangos. Būtent dėl šių priežasčių dauguma gamintojų siūlo įsigyti naujas vasarines padangas jau tada, kaip protektoriaus gylis pasiekia 4 milimetrų žymę.

Kaip patikrinti protektoriaus gylį?

Pirmiausiai – padangų stovį reguliariai būtina patikrinti vizualiai, norint įsitinkinti, kad padangoms nėra atsiradę kokių pažeidimų / defektų, tuo pačiu atkreipdami dėmesį ir protektoriaus nudilimui. Tačiau šio metodo, žinoma, negalima laikyti pilnaverčiu protektoriaus gylio patikrinimu – norint tai atlikti profesionaliai, reikalingi skaitmeniniai protektoriaus matuokliai, tačiau taip pat galim pamatuoti ir pvz. moneta – ją gali įdėti tarp vandens nuleidimo kanalų, ir, kiek giliai ją galima įdėti, tokio gilumo ir protektorius. Matavimui, žinoma, galima naudoti ir liniuotę ar kitą matavimo prietaisą.

Skaityk daugiau

Ieškoti padangas