Atgal į naujienų sąrašą

Rusijoje testuojamos 195/65 R15 išmatavimų vasarinės padangos

Rusijoje testuojamos 195/65 R15 išmatavimų vasarinės padangos

Naujausi leidinio “За рулем” vasaros padangų bandymai su 195/65 R15 išmatavimais. Sužinok, kokie padangų testavimai buvo vykdomi Rusijoje.

Pirmos iš testavimui pasirinktų padangų buvo Nokian Hakka Green 2 ir  Continental ContiPremium Contact 5. Tai nebuvo nauji modeliai, bet kasmet jų savybės patobulinamos. Taip pat Top 5 buvo pasirinkti Bridgestone Turanza T001 ir Goodyear EfficientGrip Performance. Vidutiniame segmente buvo išbandytos Yokohama BluEarth-A AE-50 padangos ir Toyo Proxes CF2.

Iš naujų produktų pasirinktos Hankook Kinergy Eco antros kartos padangos ir Dunlop SP Touring R1. Taip pat ir Rusijoje populiarus ženklas Nordman su visiškai nauju modeliu SX2. Ekonominės klasės padangos Nitto NT860 taip pat gana populiarios kaimynėje šalyje. Jas gamina japonų kompanija, priklausanti Toyo padangų gamintojui. Toje pačioje padangų kainų kategorijoje dalyvavo ir  Formula Energy (Pirelli dukterinė kompanija).


Avots: colesa.ru

Šį kartą testavimuose dalyvavo Škoda Octavia su identiška važiuokle Wolkswagen Golf hečbekui , kuris buvo naudojamas daugumoje  “За рулем” padangų bandymuose. Bandymai vyko AutoVAZ treniruočių trasoje esant nuo 20 iki 27 laipsnių temperatūrai. Bandymai vyko praėjusiais metais ir jų dalyviais buvo 2018 metų sezono padangų modeliai. Testavimas buvo pratęstas ir šaltesniu metų laiku, kur tie patys modeliai buvo išbandyti stabdant tiek sausu, tiek šlapiu asfaltu.

Kaip vasarinėmis padangomis važiuojama šaltaisiais mėnesiais?

Remiantis gerais stabdymo ant šlapio asfalto rezultatais vasarą, ekspertai nusprendė pakartoti šiuos bandymus stabdant ant “šalto“ paviršiaus. Maksimali temperatūra šiam testui buvo 6 laipsniai. Pereinamuoju periodu tai yra kritiška temperatūra, kai reikia keisti vasarines padangas į žiemines ir atvirkščiai. 
Rezultatai šokiravo. Esant žemai temperatūrai beveik visų modelių stabdymo kelias pailgėjo vidutiniškai 3 metrais arba beveik 12%. Tai daugiau nei pusė mašinos ilgio!

Be to, palyginus bandymų rezultatus su vasaros testavimu, bendri rezultatai pasikeitė. Ant šalto asfato trumpiausiais stabdymo kelias buvo Dunlop SP Touring R1 padangų. Visų Japonijos ir Korėjos prekių ženklų rezultatai pablogėjo, išskyrus Nitto NT 860 padangas, kurios bet kurioje temperatūroje parodė prasčiausius rezultatus. Įdomiausia yra tai, kad visi trys vasarinių padangų lyderiai po antro testavimo pademonstravo daug prastesnius rezultatus, nei anksčiau.

Buvo vertinama dar viena kategorija  – sukibimas ir stabilumas, stabdant, esant skirtingoms temperatūroms. Titulą “nepriklausomos nuo temperatūros” padangos, stabdant ant šlapio asfalto, gavo Bridgestone Turanza T001, kurios, lyginant su vasaros bandymu, rezultatas pablogėjo tik 4 procentais. Antrą vietą užėmė Toyo Proxes CF2, kur skirtumas buvo šiek tiek didesnis nei  5%, nors abu modeliai nebuvo pirmose vietose vasaros bandymų metu. Priešingai, Nokian Hakka Green2 ir Continental ContiPremiumContact 5 šaltuoju metų laiku stabdymo kelią pailgino net 20% - penkiais metrais!  Tai tik įrodė, kad kuo padangos turi geresnį sukibimą su keliu šiltuoju, tuo prastesnės – šaltuoju metų laiku.
Ir ką daryti pirkėjui? Žinoma, panaudoti gautus rezultatus, norint turėti maksimalią naudą. Vasarines padangas reikia rinktis, atsižvelgiant į Jūsų regiono klimato sąlygas ir niuansus.

Apšilimas

Apšilimo metu nebuvo vykdomi ypatingi testavimai, bet visos padangos buvo šildomos, važiuojant apie 10 kilometrų ilgio greitkeliu nekintančiu 130km/h greičiu.  Toks apšilimas yra pakankamas, kad ekspertai įvertintų automobilio valdomumą važiuojant dideliu greičiu, tiesiu keliu arba apvažiuojant ar aplenkiant kliūtį.


Avots: colesa.ru

Šiame testavimo etape galima įvertinti padangų ekonomiškumą. Kiekvienas padangų komplektas buvo testuojamas trijuose arba keturiuose bandymuose, sudarytuose iš dviejų matavimų važiuojant į priešingas puses. Taip pat apskaičiuojamas trukšmo lygis, komfortas važiuojant duobėtu ar su įtrūkimais keliu bei kitus niuansus.

Galiausiai, paskutinis vertinimas buvo gautas važiuojant keliu be dangos (žvyru). Bandymas buvo atliktas ant sauso kelio su nuožulne 12 %.Važiuojama, norint sukelti slydimą ir tuo pačiu įvertinti, kada jis prasideda, kiek ašių apsisuka ratai ir ar mažėja sukibimas. Šio testo įvertinimas vykdomas pagal reikalavimus, bet bendruose rezultatuose nebuvo įtrauktas, nes padangos daugiausiai skirtos asfaltuotiems keliams.

Pirmieji įspūdžiai

Stabilumo teste pasižymėjo Formula, Nokian ir Nordman. Su visomis šiomis padangomis Škoda stabiliai laiko numatytą kryptį ir be vėlavimų, reaguoja į vairo pasukimus. Gerus rezultatus pademonstravo ir Bridgestone, Dunlop, Nitto ir Toyo. Tuo pačiu metu, važiuojant su Dunlop, automobilis turėjo šiek tiek pavėluotą reakciją manevruojant. Paskutiniame teste dalyvų trijulei teko pernelyg didelis galinis slydimas, kuris gali sukelti mašinos pažeidimus, važiuojant dideliu greičiu ir atliekant sudėtingus manevrus.


Avots: colesa.ru

Ekonomiškumo bandymuose, važiuojant miestu, pirmą vietą užėmė Toyo, o daugiausiai degalų sunaudojo Formula padangos. Tačiau, skirtumas su nugalėtoju buvo tik 0.3l/100km skirtumu, vidutinis vartojimas buvo 4.6l/100km. Važiuojant  90 km/h greičiu pozicijos nesikeitė ir skirtumas tarp pirmos ir paskutinės vietos buvo tik 0.3.l/100km. Toyo padangoms – 4.3l, daugumai modelių 4.4l, trims - 4.5 l ir  Formula 4.6 l .

Dauguma padangų buvo labai tylios  – Continental, Dunlop, Hankook, Nordman ir  Yokohama – važiuojant jos praktiškai nesigirdėjo. Triukšmingiausios buvo Bridgestone padangos.

Važiavimo komforto ir “minkšto” vairavimo kategorijose dauguma modelių gavo panašius vertinimus, nors kiekvienam iš jų buvo savo kriterijai. Kiečiausias važiavimas buvo su Goodyear – maži  nelygumai buvo jaučiami, pvz. važiuojant per duobes ar sujungimus, tada buvo jaučiama vibracija.

Stabdymo kelias 10 metų bėgyje

Vienas iš svarbiausių bandymo etapų yra stabdymo kelio ilgis – kuo trumpesnis stabdymas, tuo geresnis sukibimas. Ant skirtingų kelio dangų šis atstumas kinta, nes labai sunku sukurti gumą, su kuria rezultatas visais atvejais bus geras.
 Padangos buvo vertinamos, važiuojant 80 km/h greičiu šlapiu asfaltu, o sausu keliu – 100 km/h greičiu. Skiriasi stabdymo kelio matavimo baigtinis greitis -  5km/h, 7km/h, kartais net 10 km/h.  Šiame testavime visų greitis buvo 5 km/h  - norint išvengti trumpalaikio ratų blokavimo. Stabdymo kelio ilgumą su ypatinga programa matuoja GPS ir testavimas įskaičiuojamas tiktai tada, kaip mašina pradeda stabdyti vienoje ir toje pačioje vietoje, važiuojant tuo pačiu greičiu, tikslumu iki 1 cm. Testo rezultatatai parodė, kad trumpiausias stabdymo kelio ilgis buvo su Nokian padangomis – 24.4 metrai. Nedaug atsiliko Continental su rezultatu 24,8 m. Ilgiausia stabdymo distancija – 28  metrų, buvo su Nitto padangomis. Bridgestone atsiliko visai nedaug – 27.8 m.
Tame pačiame bandyme pries 10 metų geriausias rezultatas buvo 28.3 metrai, prasčiausias – daugiau kaip 34 metrai. Tai didžiulė pažanga!

Avots: colesa.ru

Stabdymo ant sausos kelio dangos nugalėtojas yra kitas: Continental – su 37.6 metrais, po to seka Nokian (38.5m), Formula (38.7m) ir Hankook (38.8m), nuo lyderio atsiliekanti beveik metrą. Sąrašo pabaigoje liko Nitto su rezultatu 42 metrai ir Bridgestone su 41 metru. Prieš 10 metų rekordas buvo 43.8 metrai, o blogiausias rezultatas - daugiau nei 50 metrų. Skirtumas - 15%, kas prilygsta automobilio ilgiui!

Nugalėtojai ir gerai pasirodę

Pirmą vietą susumavus rezultatus užėmė Nokian Hakka Green2. Škoda su šiomis padangomis parodė puikų sukibimą su šlapiu asfaltu. Taip pat ilguose atstumuose šios padangos užtikrino gerą stabilumą ir sklandų važiavimą. Antroje vietoje, atsilikusi tik trim taškais įsitaisė Continetal ContiPremium Contact 5. Įspūdingas sukibimas su šlapia kelio danga ir tylus važiavimas. Trečią vietą užėmė Formula Energy padangos, jos, kaip ir Nokian padangos bus tinkamos ilgoms kelionėms ir yra prieinamos labai patrauklia kaina. Visi trys modeliai pasižymi panašiomis savybėmis – labai geras manevravimas važiuojant sausa kelio danga dideliu greičiu. Tačiau šaltuoju metų laiku sukibimas blogėja ir tai kelią nerimą.

Sekančios nugalėtojų kategorijoje įsitvirtino Hankook Kinergy Eco2 ir Nordman SX2 padangos, kurias galima vadinti kaip “labai geros padangos” be didelių klaidų testavimo metu. Taip pat abiems modeliams yra labai geri rodikliai sukibimo su šlapia kelio danga, kas ypač aktualu rudenį ir pavasarį.


Kategorijoje “Labai geros padangos” laimėjo Goodyear EfficientGrip Performance. Tai yra labai geras valdomumas ant šlapios asfalto dangos ekstremaliai manevruojant,
tačiau vairuojant ramiai – pernelyg kietos ir sukibimas vidutinis, o prasčiausios – šaltuoju metų laiku.
Septintą ir aštuntą vietą užėmė Yokohama BluEarth-A AE-50 ir Dunlop SP Touring R1, surinkę beveik vienodą taškų skaičių. Jos turi vienodą sukibimą su keliu ir komforto lygį, abi yra tylios. Dunlop parodė geresnį rezultatą stabdymo šaltuoju oru ant šlapio paviršiaus.

Devintą vietą užėmė Toyo Proxes CF2. Jos pasižymi aukštu stabdymo stabilumu, bet parodė prastą sukibimą su šlapiu asfaltu ir tai pat prastą stabilumą važiuojant dideliu greičiu. Toyo trūkumus kompensavo degalų ekonomiškumu – ji geriausiai “važiavo” ir šaltuoju metu laiku parodė puikius stabdymo rodiklius.

Bridgestone Turanza T001 ir Nitto NT860 gavo žemiausius stabdymo įvertinimus ant šlapio ir sauso asfalto vasarą ir ekspertai nurodė, kad tą įtakojo kintantis valdomumas ir stabilumas. Skirtumas tarp jų yra tik komforto atžvilgiu – Brigestone bus nedaug minkštesnės, o Nitto – tylesnės. Bridgestone parodė stabilų sukibimą su šlapiu keliu, kam pratiškai neįtakoja temperatūros pokyčiai.

Avots: colesa.ru



Susiję straipsniai