Kokią informaciją teikia padangų ženklinimas ir ką tai reiškia?
Norint pasirinkti geriausias padangas, nepakanka nustatyti pageidaujamą kainų diapazoną ir padangų tipą - žieminės, visų sezonų arba vasarinės.
Žinoma, niekas nenukentės ir galima bus kažkur nuvažiuoti ir tuomet, jeigu nepraleisi pusę dienos su lupa tyrinėjant visų padangų ženklinimą, bet, sugaišus nedaug (iš tiesų - nedaug) laiko tyrimui, bus didesnė galimybė pasirinkti kaip tik tas padangas, kurios bus geriausiai tinkamos individualiems poreikiams ir ilgai tarnaus. Kaip skaitomas padangų ženklinimas? Apie tai toliau!
ES padangų ženklinimas
Nuo 2012 metų lapkričio 1 d. galioja ES vieningas reglamentas dėl nedygliuotų padangų ženklinimo. Tai reiškia, kad ant visų padangų turi būti etiketės su aiškiomis trijų pagrindinių parametrų piktogramomis. Parametrai yra įvertinti skalėje nuo A iki G, tai reiškia, kad A yra “aukščiausia klasė” ir G “žemiausia klasė”. Tačiau tai visiškai nereiškia, kad G padanga yra bloga ir netinkama žiemos sąlygoms. Čia būtina atsižvelgti į du svarbius aspektus:
• Šis ženklinimas yra tiktai ir išskirtinai informacinis. Jis mažai pasako apie tikrą padangų kokybę. Jeigu gamintojai vaikysis tiktai geriausių raidžių, tai gali reikšti, kad nebus atsižvelgiama į kitas padangų savybes, kurios yra ne mažiau svarbios (valdomumas, sudėtis, padangos amžius), siekiant pagerinti, pavyzdžiui, sukibimą su šlapiu keliu. Todėl padangas būtina pasirinkti apgalvotai, atsižvelgiant į daugelį faktorių, ne tiktai vadovaujantis etiketėmis.
• Būtina atsižvelgti į tai, kad žieminių padangų šie raidžių vertinimai automatiškai bus žemesni (galbūt E, F ir netgi G), nes žieminių padangų funkcija yra labai konkreti - saugumas blogomis kelio sąlygomis. Nei komfortas, nei taupymas negali būti svarbiau už saugumą, todėl renkantis žiemines padangas pernelyg nereikėtų kreipti dėmesio į šias raides.
Taigi, kokie yra šie ES nustatyti padangų ženklinimo parametrai?
Tai yra:
• Degalų sunaudojimas. Jis susijęs su atsparumu riedėjimui - mažesnis atsparumas reiškia taip pat ir mažesnį degalų sunaudojimą, nes būtinas mažesnis kiekis energijos, kad toks automobilis galėtų važiuoti. Taip paprasta. Palyginimui - A klasės padangos sukelia 7–9% mažesnį degalų sunaudojimą, nei G klasės padangos.
• Sukibimas su šlapiu keliu. Vienas svarbiausių padangos saugumo rodiklių. Šis parametras iš esmės reiškia tai, kiek saugus bus važiavimas šiomis padangomis šlapiu oru (taigi, Latvijoje - ištisus metus!). Nusako pagal stabdymo kelio ilgį lyjant. Lengvųjų automobilių padangoms naudojamas vertinimas nuo A iki F. Testuose šlapiame kelyje įrodyta, kad A klasės padangų stabdymo kelio ilgis yra 2x trumpesnis, nei F klasės padangų.
• Keliamas triukšmas. Čia vietoje raidžių yra ženklinimas bangų pavidalu nuo vienos (tyliausios) iki trijų (garsiausios) bangų, o taip pat ir decibelais išreikšta vertė.
Kokį pranašumą naudotojams teikia šie vieningi padangų ženklinimai?
Visiškai paprasta - daug lengviau sulyginti padangas ir pasirinkti tinkamiausią modelį. Jeigu padangų kaina yra aukšta, tuomet ją bus verta sumokėti, jeigu visi parametrai bus aukščiausio lygio. Ir antraip - jeigu kaina yra žema, iškart galėsi matyti, ko teks atsisakyti. Būtina atsiminti, kad ši etiketė yra informacinė ir nurodo tiktai kai kuriuos, o ne visus indeksus, o taip pat nepakeičia laboratorijose vykdomų kokybės testų. Tačiau tai tikrai nėra visi parametrai, kuriuos greitai galima sužinoti apie kiekvieną padangą!
Foto: Padangos1.lv
Koks ženklinimas matomas ant pačios padangos?
Ant pačios padangos yra trumpa ženklinimų grupė, susidedanti iš keturių dalių. Tai yra raidžių ir skaičių eilė, pavyzdžiui, 205 / 55R / 17 / 91V. Visi šie padangų indeksai yra paprastai nuskaitomi, jeigu tiktai žinote, kaip.
1 dalis. Padangos plotis - išreikštas milimetrais nuo vieno šonų krašto iki kito. Atitinkamai, pavyzdyje minėtos padangos plotis yra 205 mm arba 20,5 cm.
2 dalis. Padangos profilio aukštis. Procentais išreikštas padangos profilio aukštis padangos pločio atžvilgiu. Taigi, mūsų pavyzdyje tai būtu 55%. Raidė šiame segmente reiškia padangos sandarą - R - radialinės padangos (kordai išdėstyti spinduliniu būdui), arba B - įstrižainės padangos (karkaso kordo sluoksniai išdėstyti įstrižai).
3 dalis. Ratlankio diametras coliais. Mūsų pavyzdyje - 17 colių.
4 dalies skaičiai. Padangų krovumo indeksas. Jis nurodo maksimalų padangos krovumą kilogramais. Tai yra indeksas, ir nenurodo nominalaus krovumo, tiktai jos ženklinimą. Padangos apkrovos indeksas nusako kiekvienos atskiros padangos maksimalų leidžiamą apkrovimą kilogramais. Keičiant padangas, reikėtų išsaugoti esantį indeksą arba pasirinkti aukštesnį padangos krovumą. Pavyzdžiui, mūsų pavyzdyje nurodytas indeksas 91 reiškia, kad vienos padangos krovumas yra 615 kg. Juo didesnis skaičius, juo didesnis krovumas. Vieno indekso vieneto Žingsnis yra nuo 15 iki 20 kg. Pilnos indeksų atšifravimo lentelės galite klausti mūsų specialistų arba ir surasti internete.
4 dalies paskutinė raidė. Padangų greičio indeksas. Nurodo maksimalų padangos greitį esant teisingai apkrovai ir tinkamam padangos slėgiui. Mūsų pavyzdyje matoma raidė V reiškia 240 km/h. Galimos raidės nuo A1 (5 km/h) iki netgi ZR (virš 240 km/h) ir Y (300 km/h). Svarbu atsižvelgti į tai - juo didesnis greičio indeksas, juo padangos gumos sudėtis bus minkštesnė. Tai pagerins sukibimą su keliu, tačiau būtina atsižvelgti į tai, kad šiuo atveju pagreitės nudilimas ir padangos amžius bus trumpesnis. Pilnos indeksų atšifravimo lentelės galite klausti mūsų specialistų arba ir surasti internete.
Foto: Padangos1.lv
Į dar kokius faktorius atsižvelgiama, nusakant padangų tipą?
Lengvųjų automobilių padangoms vertinami taip pat ir šie pastovios padangų kokybės įvertinimo sistemos (U.T.Q.G.) trys rodikliai, kurie nurodomi ant pačios padangos korpuso: protektoriaus nudilimas (Treadwear), traukos patvarumas (Traction) ir atsparumas temperatūrai (Temperature). Į ką būtina atkreipti dėmesį?
• Protektoriaus nudilimas - kontroliuojamomis sąlygomis matuojamas padangos nudilimas. Rodiklio vertė matuojama nuo 60–620, kur standartinis rodiklis yra 100. Toliau atitinkamai žiūrimas palyginimas - padangos, kuri turės rodiklį 200, rida iki tokio paties nudilimo bus kaip tik du kartus didesnė. Taigi, jeigu rodiklis didesnis už 100 - tai labai gerai, kaip tik 100 - gerai, mažiau nei 100 - nelabai gerai. Svarbu atsiminti - šis ženklinimas skaitomas tiktai vieno gamintojo produktų linijos rėmuose, todėl negalima sulyginti dviejų skirtingų gamintojų padangų.
• Traukos patvarumas - padangos sugebėjimas sustoti šlapiame kelyje stabdant. Testai įvykdyti šlapiame kelyje, stabdant tiesia judėjimo kryptimi. AA - puikus rodiklis, B - geras rodiklis, C - blogiausias rodiklis, kuris iš tiesų reiškia “vidutiniškai”. Aukštesnis traukos rodiklis iš esmės reiškia tai, kad stabdymo kelio ilgis bus trumpesnis.
• Atsparumas temperatūrai - nurodo padangos atsparumą šilumos sukėlimui. Vertinime naudojamos 3 raidės - A (puikiai), B (gerai), C (vidutiniškai). Žemesni rodikliai nėra leidžiami. Visos padangos privalo atitikti bent minimalius vertinimo C reikalavimus.
Tai akivaizdžiausi ir paprasčiausi parametrai, kuriuos galima perskaityti ant padangos šonų krašto. Tiesa, kai kurių gamintojų ženklinimo niuansai gali skirtis ir išdėstyta informacija gali būti platesnė (arba matoma kitoje vietoje ant padangos), todėl žiūrėk kruopščiau. Įvertink savo poreikius ir išsirink geriausias ir saugiausias padangas!
Ieškok padangų mūsų internetinėje parduotuvėje arba klausk mūsų parduotuvėse.