Atgal į naujienų sąrašą

Ką daryti, kad išvengtumėte arkų rūdėjimo?

Ką daryti, kad išvengtumėte arkų rūdėjimo?

Rūdis galima palyginti su automobilio kėbulo vėžiu – jei tik jis yra, jo negalima sustabdyti. Todėl šįkart daugiau apie tai, kaip atliekant profilaktiką išvengti rūdžių susidarymo ir ką rekomenduoja p

Dažniausia automobilių liga – arkų rūdys. Ką daryti? 

Rūdys – kiekvieno automobilio vairuotojo bendrakeleivis ir siaubas. Ir ne be reikalo – rūdys yra ne tiktai vizualus defektas, bet ir tiesiogiai įtakoja automobilio kėbulo  elementų stiprumą. Tema apie koroziją ypač aktuali būtent žiemą, kaip keliai yra pabarstyti druskos mišiniu, skirtu išvengti slidimo. Deja druska skatina rūdžių susidarymą.  Todėl šį kartą – daugiau apie tai, kodėl rūdys taip mėgsta ratų arkas ir kaip su jomis kovoti. 

Kokie faktoriai skatina rūdžių susidarymą automobilių arkose? 

Rūdys susidaro vietose, kuriose yra palankios sąlygos – įbrėžimai, įdubimai, neapdirbtas metalas, vietos, kurios yra stipriai veikiamos drėgmės ir t.t. Ratų arkos 
yra ideali vieta, kurioje rūdys gali pradėti savo darbą, nes – arkų išorinė pusė nedažyta ir neapsaugota taip, kaip yra apsaugota likusi kėbulo dalis.  Taip pat arkose mėgsta nusėsti smulkūs akmenukai, ypač tada, jei tenka važiuoti žvyrkeliu. Žiemą, kaip keliai yra nenuvalyti, arkose papildomai kaupiasi ir sniegas, drėgmė, taip pat druskos mišinys, kuris tiesiogai padidina koroziją. 
  
Foto: Shutterstock.com

Kokias priemones būtina naudoti korozijos profilaktikai? 

Kaip ir bet kurios ligos atveju – svarbiausia sveikatos išsaugojimui yra profilaktika. Tas pats taikoma ir  rūdims ant ratų arkų. Yra keletas patarimų, ką daryti, norint sumažinti rūdžių atsiradimą. 
  • Reguliarus automobilio plovimas – ypač žiemą. Svarbu nuvalyti druską ir sniegą arba ledo gabalus, norint išvengti korozijos atsiradimo, taip pat po nuplovimo galima nuvaškuoti, taip sukurdami apsauginį sluoksnį, kuris neleis druskos mišiniui prilipti. Padangų servisas pataria plauti automobilį bent kartą per savaitę. Jei tai neįmanoma – ne rečiau kaip kartą per mėnesį. 
  • Reguliarus patikrinimas – su rūdimis yra taip pat kaip ir su kiekvienu nešvarumu – pašalinti, kol nedaug. Mažas dėmes yra daug lengviau sutaisyti ir pašalinti nei didelius rūdžių plotus. Todėl, plaunant automobilį, patartina skirti didesnį dėmesį arkų išorinei pusei ir užfiksuoti visas vietas, kur galėtų atsirasti rūdys – dažų pakilimai, įbrėžimai, rudos dėmės. Jei nėra kitų galimybių, kaip pirma pagalba yra senas geras T40 – žinoma vienas papurškimas rūdžių nelikviduos, tačiau tai gali sulėtinti jų tolesnį išplitimą. Bent jau iki momento, kaip pakeliui bus padangų servisas. 
  • Padengti antikorozinėmis priemonėmis  – geras variantas profilaktikai, tą pataria ir padangų servisas – specialios priemonės, skirtos apsauginės dangos susidarymui, norint išvengti rūdžių susidarymo ir tolesnio išplitimo (su prielaida, kad jos dar nėra pradėję savo darbo). Su šiomis specialiomis aliejinėmis priemonėmis galima padengti visą automobilio kėbulą. Šios priemonės apsaugos sveikas dalis, tuo pačiu – giliau pateks į kiekvieną įtrūkimą ar  poras, iš jų išspausdami drėgmę. Savo ruožtu tai reiškia, kad bus atliktos visos prevencinės priemonės rūdžių atsiradimui. Tiesa - padangų servisas primena, kad vieno padengimo karto neužteks. Kaip ir bet kuri apsaugos piemonė, ji su laiku nusiplauna, todėl padengimą patartina pakartoti bent kartą per metus. 
  • Rūdžių pakenktų vietų pataisymas - šį darbą geriau patikėti profesionalams. Jei automobilis yra pradėjęs rūdyti, dėmes pirmiausiai būtina pašalinti švitriniu popieriumi arba dratiniu šepečiu, maksimaliai pašalindami pakenktą medžiagą, po to būtina įvertinti, ar turite reikalingo grunto įbrėžimų užpildymui. Su šiais darbais geriau susitvarkys automobilių padangų servisas, kuriame arkos bus sutvarkytos tinkamomis priemonėmis ir instrumentais. 
   
Foto: Shutterstock.com

Ką daryti,  jei arkos pradėjo rūdyti? 

Lengviausias variantas nustatyti defektus, paieškoti, kur yra artimiausias padangų servisas ir  kreiptis dėl konsultacijos. Mažų defektų atveju arkas yra galimybė suremontuoti. Didesnių pakenkimų atveju gali prireikti suvirinimo, kuris yra tik kova su pasėkmėmis.  Ypatingai didelio surūdimo atveju geriau yra pagalvoti apie atitinkamų dalių pakeitimą, nes didelis remontas, kurį atliks profesionalus padangų servisas, bet kokiu atveju nebus pigus. 

Išrūdijusias arkas be abejonės pakeis kiekvienas servisas, kuriame vykdomas sezoninis padangų montažas, todėl atliksdami padangų montavimą, galite paprašyti meistro pakomentuoti arkų būklę ir galimus sprendimus, ką padangų servisas gali pasiūlyti. Lapkričio dešimta jau praėjo, bet jei padangų dar neesate pasikeitęs ir ruošiatės tą padaryti, tada paprašykite, kad padangų servise užmestų akį ir į arkų būklę. 

Bet – jei naujos žieminės padangos dar nėra rastos, geriausią pasiūlymą žiūrėk tuoj pat padangų parduotuvėje Padangos1.lt!
 
ieškoti žieminių padangų

Susiję straipsniai