Atgal į naujienų sąrašą

Kokie faktoriai įtakoja stabdymo kelią?

Kokie faktoriai įtakoja stabdymo kelią?

Kalbant apie saugumą, stabdymo kelias yra vienas iš pagrindinių faktorių, dažniausiai nuo nelaimės gelbsti tik keli metrai. Sužinok, kokie faktoriai gali įtakoti reakcijos laiką ir stabdymo kelią.

10 faktorių, įtakojančių stabdymo kelio ilgį

Sustojimo kelias ir stabdymo kelio ilgis yra parametrai, lemiantys baigtį daugumoje kritinių momentų.  Kuo anksčiau pavyksta sustoti, tuo didesnė tikimybė išlikti sveikam įvairiose situacijose. Todėl šį kartą – apie 10 veiksnių, kurie įtakoja stabdymo kelio ilgumą. 

 Foto: Shutterstock.com

1. Greitis

Sustojimo kelią sudaro du etapai – reakcijos laikas (Laikas nuo problemos nustatymo iki stabdžių pedalo nuspaudimo paprastai nuo 0,8 sek iki 2,7 sek.) ir stabdymo kelias (laikas nuo stabdžių nuspaudimo iki visiško transporto priemonės sustabdymo). Patyrusiems automobilių vairuotojams reakcijos laikas yra mažesnis nei jaunų vairuotojų, taip pat stabdymo kelio ilgį tiesiogiai įtakoja greitis. Kuo didesnis greitis - tuo ilgesnis sustojimo ir stabdymo kelias. Vidutiniškai važiuojant 30 km/h greičiu, stabdymo kelias yra apie 3 m, o atitinkamai su 60 km/h greičiu - stabdymo kelias paprastai pasiekia 9 ir daugiau metrų. Žinoma, ant šlapio, apsnigto arba apledėjusio paviršiaus stabdymo kelias pailgės.  

2. Stabdžių rūšis ir būklė

ABS stabdymo sistema nesumažina stabdymo kelio. Svarbiausias faktorius – gera stabdžių diskų ir trinkelių būklė. Negalima pamiršti – po išvažiavimo iš automobilių plovyklos  ir po įvažiavimo į giliausią balą būtina nuspausti stabdžių pedalą ir išdžiovinti stabdžių diskus.

3. Padangų slėgis

Per daug pripūstos žieminės arba vasarinės padangos užtikrina mažesnį sukibimą su kelio paviršiumi. Tuo pačiu, nepakankamai pripūstos automobilio padangos geriau priglunda prie kelio paviršiaus, tačiau ir sukelia greitesnį padangų nusidėvėjimą. Pagrindinė taisyklė – tikrinti padangų slėgį mažiausiai kartą per mėnesį. Taip pat atkreipktie dėmesį į gamintojo nurodymus dėl tinkamo slėgio. 

Foto: Shutterstock.com

4. Padangų protektoriaus nudilimas

Kaip visada – vasarinėms padangoms minimalus protektoriaus gylis yra 1,6 mm, žieminėms padangoms - 3 mm. Per daug nudilusios automobilio padangos, prasčiau stabdo, slysta važiuojant net ant gero kelio paviršiaus. 
5. Padangų kokybė
Tyrimai rodo, kad su premium klasės padangomis stabdymo kelias gerokai mažesnis. Taip pat būtina rinktis sezoną atitinkančias automobilio padangas. Vasarinės padangos žiemą slys ir kels pavojų saugumui, žieminės padangos vasarą – plauks karštu asfaltu.  

  Foto: Shutterstock.com

6. Kelio būklė

Sausas paviršius yra saugesnis nei šlapias. Apledėjęs kelias yra pats pavojingiausias. Taip pat padangos gerai slysta ir rudenį ant nukritusių lapų pilno grindinio.

7. Matomumas

Vairuotojo reakcijos laiką pirmiausiai įtakoja kaip greitai pastebima galima kliūtis. 
Lyjant, taip pat tamsiu paros laiku matomumas yra prastesns, todėl svarbu važiuoti saugiu greičiu. Taip pat langų valytuvų būklė turi būti tobula, kad esant prastoms oro sąlygomis vairuotojas gautų geriausią įmanomą vaizdą per langą. 
 
Foto: Shutterstock.com

8. Dėmesio prevencija

Saugų važiavimą užtikrina nuolatinis koncertavimąsis kelyje. Kiekvienas dėmesio
nukrypimas gali būti mirtinas. Populiariausi dėmesio nukreipimo įrankiai, be abejonės, yra mobilūs telefonai. Tyrimai parodė, kad pokalbiai su šalia sėdinčiais taip pat blaškys vairuotojo dėmesį, o pokalbiai mobiliuoju telefonu bus nesaugūs ir pavojingi. 
Jei nėra galimybės išvengti mobiliojo telefono naudojimo (verslas ir t.t), būtina naudoti vieną iš prienamų laisvų rankų įrangų, kurios leis vairuoti automobilį abiem rankomis.  

9. Įvairių vaistų ir svaiginančių medžiagų vartojimas

Ne tik alkoholis ir narkotikai, bet ir medikamentai gali įtakoti gebėjimą saugiai vairuoti automobilį. Daugelio vaistų pakuotėje yra nurodyta, kad tų vaistų vartojimo metu negalima vairuoti mašiną. 

10. Nuovargis

Statistika rodo, kad penktadalis eismo įvykių įvyksta dėl vairuotojo per didelio nuovargio. Užmigti prie vairo yra labai paprasta – jei nuovargis pasiekia tam tikrą ribą, užtenka užmerkti akis sekundei, kad sekančią akimirką įvyktų avariją. Nuovargis  taip pat labai įtakoja reakcijos laiką. Vienintelis būdas padedantis išvengti nuovargio prie vairo – reguliarus poilsis ir miegas. 

Tavęs apsaugoti nuo nuovargio arba įtakoti kelių būklės mes negalime, tačiau pasiūlyti kokybiškas automobilio padangas, su kuriomis kelyje galėsi jaustis saugiai – galime. Jei ieškai  automobilio padangų , žiūrėk mūsų pasiūlymą!
ieškoti žieminių padangų

Susiję straipsniai