Atgal į naujienų sąrašą

Viskas, ką norėjote žinoti apie padangų sudėtį, įsigydami naujas padangas.

Viskas, ką norėjote žinoti apie padangų sudėtį, įsigydami naujas padangas.

Ar kada nors susimastėte apie tai, iš ko sudaryta automobilio padanga? Galbūt tave tai nustebins, kokios technologijos yra naudojimos ir kiek sudėtingas yra jų dizainas.

Viskas, ką norėjote žinoti apie padangų sudėtį, įsigydami naujas padangas.

Padangos yra vienintelis automobilio sukibimo su keliu elementas. Kad automobilis judėtų į priekį, padangos turi būti patvarios ir skirtos tam, kad važiavimas būtų komfortiškas. Kalbant apie technologijas, jų plėtra buvo labai greita, lyginant su padangomis, kurios buvo gaminamos dar prieš dešimt metų. Inžinieriai nuolat dirba prie to, kad padarytų jas dar patvaresnes ir tinkamesnes visiems keliams ir važiavimo sąlygoms. Kitą kartą perkat naujas padangas, žinosite, kad yra jų “viduje”.

Protektorius


Tai yra viršutinis sluoksnis, kuriam yra tam tikras raštas ir elementų išdėstymas. Šis sluoksnis yra pagamintas iš elastingo, bet labai patvaraus gumos lydinio, kuris padeda padangai išlaikyti sukibimą ir tarnauja jai skirtą laiką. Perkant naujas padangas, šis sluoksnis  užtikrina geriausią našumą ir laikantis teisingo vairavimo stiliaus išsaugos savo savybės dar tūkstančius kilometrų.  Atitinkami padangų protektoriai skiriasi tiek pagal raštą, tiek pagal sudėtį ir jos skiriasi, priklausomai nuo to, kokiam sezono ar vairavimo sąlygoms yra pritaikytos.

Foto: Shutterstock.com

 

Plieno kordai


Po protektoriumi esančios plieno vielų juostos, aptrauktos guma. Kordų užduotis yra užtikrinti protektoriaus palaikymą, sumažinant priešlaikinį nudilimą ir iššsaugant gerą valdomumą ir sukibimą. Šie kordai dažniausiai yra išdėstyti dviems sluoksniais, kiekvienas iš jų - tam tikru kampu. Jie pagerina bendrą stuktūros patvarumą protektoriaus apsaugai. Jei reikalinga ypatingai patvari padanga, tada gamybos procese naudojamas kevlaro pynimas.

Kordas


Šis audinio sluoksnis yra po vielų supynimu ir gali būti laikomas padangos skeletu. Kordas padeda padangai būti stabiliai ir išlaikyti formą, tuo pačiu metu važiavimas tampa komfortišku bei išsklaidomas karštis. Tai nutinka dėl naudojamos medžiagos – polistero. Taip pat naudojami ir neilono pluoštai, kurie galutinai padengiami plonu gumos lydinio sluoksniu.  

Šonų kraštas


Tai vadinamoji išorinė padangos dalis, kurioje nurodyta visa informacija apie konkrečią padangą. Įsigydami naujas padangas, ant šono galėsite pamatyti pagaminimo metus ir įsitikinti jų “šviežumu”. Padangų šonas yra pagamintas iš elastingo, bet patvaraus gumos lydinio.  Jis šonams garantuoja apsaugą nuo pradūrimų ir techninių pažeidimų, kurie gali atsirasti užvažuojant ant šaligatvio. Tuo pačiu elastingumas atlieka svarbų vaidmenį manevruojant posūkiuose.

Foto: Shutterstock.com

Bortas


Kiekvienoje padangoje yra dalis, kuri sujungia pačią padangą su ratlankiu. Bortas sudarytas iš ilgų plieno vielos pynimų, kurie padengti guma ir išdėstyti apskritimo forma per visą padangų šonų perimetrą. Bortas sukuria orui nepralaidų tankį ir neleidžia orui išeiti iš padangos, kaip ji yra juo  užpildyta .

Vidinis sluoksnis


Šiuo sluoksniu yra padengta visa vidinė padangos pusė ir taip pat kaip ir bortas, neleidžia orui išeiti iš padangos. Vidinis sluoksnis nėra sustiprintas su plieno ar kitos medžiagos pynimais, nes gumos lydinio vienintelė užduotis yra išlaikyti orą padangos viduje. Jį galima palyginti su ankščiau naudojamomis automobilių padangų kameromis.

Naujos padangos daugeliu atvejų yra geriausias variantas, norint užtikrinti  patikimą ir saugų važiavimą, tačiau technologijų progresas leidžia suteikti aukštą  funkcionalumo lygį ir savo laiką atitarnavusioms padangoms.

Jei atėjo laikas vasaros sezonui įsigyti naujas padanas, tada rinkitės padangų internetinę parduotuvę Padangos1.lt! Čia Tau padės teisingai pasirinkti ir prekę pristatys nemokamai!

Susiję straipsniai