Viskas, ką norėjote žinoti apie padangų sudėtį, įsigydami naujas padangas.
Ar kada nors susimastėte apie tai, iš ko sudaryta automobilio padanga? Galbūt tave tai nustebins, kokios technologijos yra naudojimos ir kiek sudėtingas yra jų dizainas.
Viskas, ką norėjote žinoti apie padangų sudėtį, įsigydami naujas padangas.
Padangos yra
vienintelis automobilio sukibimo su keliu elementas. Kad automobilis judėtų į
priekį, padangos turi būti patvarios ir skirtos tam, kad važiavimas būtų komfortiškas.
Kalbant apie technologijas, jų plėtra buvo labai greita, lyginant su
padangomis, kurios buvo gaminamos dar prieš dešimt metų. Inžinieriai nuolat
dirba prie to, kad padarytų jas dar patvaresnes ir tinkamesnes visiems keliams
ir važiavimo sąlygoms. Kitą kartą perkat naujas padangas, žinosite, kad yra jų
“viduje”.
Protektorius
Tai yra
viršutinis sluoksnis, kuriam yra tam tikras raštas ir elementų išdėstymas. Šis
sluoksnis yra pagamintas iš elastingo, bet labai patvaraus gumos lydinio, kuris
padeda padangai išlaikyti sukibimą ir tarnauja jai skirtą laiką. Perkant naujas
padangas, šis sluoksnis užtikrina
geriausią našumą ir laikantis teisingo vairavimo stiliaus išsaugos savo savybės
dar tūkstančius kilometrų. Atitinkami
padangų protektoriai skiriasi tiek pagal raštą, tiek pagal sudėtį ir jos
skiriasi, priklausomai nuo to, kokiam sezono ar vairavimo sąlygoms yra
pritaikytos.
Foto:
Shutterstock.com
Plieno kordai
Po protektoriumi esančios plieno vielų juostos, aptrauktos guma. Kordų užduotis yra užtikrinti protektoriaus palaikymą, sumažinant priešlaikinį nudilimą ir iššsaugant gerą valdomumą ir sukibimą. Šie kordai dažniausiai yra išdėstyti dviems sluoksniais, kiekvienas iš jų - tam tikru kampu. Jie pagerina bendrą stuktūros patvarumą protektoriaus apsaugai. Jei reikalinga ypatingai patvari padanga, tada gamybos procese naudojamas kevlaro pynimas.
Kordas
Šis audinio sluoksnis yra po vielų supynimu ir gali būti laikomas padangos skeletu. Kordas padeda padangai būti stabiliai ir išlaikyti formą, tuo pačiu metu važiavimas tampa komfortišku bei išsklaidomas karštis. Tai nutinka dėl naudojamos medžiagos – polistero. Taip pat naudojami ir neilono pluoštai, kurie galutinai padengiami plonu gumos lydinio sluoksniu.
Šonų kraštas
Tai vadinamoji
išorinė padangos dalis, kurioje nurodyta visa informacija apie konkrečią
padangą. Įsigydami naujas padangas, ant šono galėsite pamatyti pagaminimo metus
ir įsitikinti jų “šviežumu”. Padangų šonas yra pagamintas iš elastingo, bet
patvaraus gumos lydinio. Jis šonams
garantuoja apsaugą nuo pradūrimų ir techninių pažeidimų, kurie gali atsirasti
užvažuojant ant šaligatvio. Tuo pačiu elastingumas atlieka svarbų vaidmenį
manevruojant posūkiuose.
Foto:
Shutterstock.com
Bortas
Kiekvienoje padangoje yra dalis, kuri sujungia pačią padangą su ratlankiu. Bortas sudarytas iš ilgų plieno vielos pynimų, kurie padengti guma ir išdėstyti apskritimo forma per visą padangų šonų perimetrą. Bortas sukuria orui nepralaidų tankį ir neleidžia orui išeiti iš padangos, kaip ji yra juo užpildyta .
Vidinis sluoksnis
Šiuo
sluoksniu yra padengta visa vidinė padangos pusė ir taip pat kaip ir bortas,
neleidžia orui išeiti iš padangos. Vidinis sluoksnis nėra sustiprintas su
plieno ar kitos medžiagos pynimais, nes gumos lydinio vienintelė užduotis yra išlaikyti
orą padangos viduje. Jį galima palyginti su ankščiau naudojamomis automobilių
padangų kameromis.
Naujos
padangos daugeliu atvejų yra geriausias variantas, norint užtikrinti patikimą ir saugų važiavimą, tačiau
technologijų progresas leidžia suteikti aukštą
funkcionalumo lygį ir savo laiką atitarnavusioms padangoms.
Jei atėjo laikas vasaros sezonui įsigyti naujas padanas, tada rinkitės padangų internetinę parduotuvę Padangos1.lt! Čia Tau padės teisingai pasirinkti ir prekę pristatys nemokamai!