Atgal į naujienų sąrašą

Kuo ypatingos žieminės padangos ir ratlankiai?

Kuo ypatingos žieminės padangos ir ratlankiai?

Daugiau apie tai, kuo išsiskiria žieminės padangos ir ratlankiai ir kaip užtikrina valdymą, skaitykite šiame bloge!

Kaip žieminės padangos ir ratlankiai užtikrina stabilų valdymą žiemą?

Atėjo lapkričio 10  -  diena, kai visi keleiviniai automobiliai, kurie dalyvauja kelių eisme, tikrai turės būti su žieminėmis padangomis, kurių protektoriaus gylis yra ne mažesnis nei 4 mm. Todėl šiame straipsnyje apie tai, kas daro žiemines padangas tinkamomis šaltam ir drėgnam orui, ir apie tai – į ką reikia atkreipti dėmesį ieškant naujų žieminių padangų ir ratlankių!

Kuo žieminės padangos ir ratlankiai skiriasi nuo vasarinių ir universalių padangų?

Žieminėms padangoms tenka nugalėti daug daugiau iššūkių nei vasarinėms padangoms – žema temperatūra, ledas, atlydys, šlapdriba ant kelio ir dar daug kitų. Stabilus valdymas pasiekiamas įvairiais būdais:
  • Padangų protektoriaus dizainas – žieminių padangų protektoriaus raštas sukurtas su gilesniais centriniais grioveliais, tai leidžia išspausti ant kelio esančią drėgmę į šonus, taip išsaugant geresnį pačios padangos sukibimą su keliu ir užtikrinant stabilų valdymą.
  • Plokštelių forma – protektoriaus raštas yra padengtas trumpomis zig-zag būdu išdėstytomis plokštelėmis, jos užtikrina geresnį paviršių saugaus sukibimo susidarymui. Plokštelės užtikrina mažesnį slydimą, įsigrauždamos į sniegą arba ledą ir stabiliai išlaikant automobilį pageidaujamoje trajektorijoje.
  • Padangų gumos sudėtis – gumos formulė yra atskirai priderinta kiekvienam padangų tipui, priklausomai nuo planuojamo naudojimo temperatūros diapazono. Guma yra gana minkšta medžiaga, kuri šaltyje sukietėja, o karštyje gali pradėti tirpti, todėl padangų gumos formulė yra labai svarbi. Žieminės padangos gaminamos iš gumos, kuri žemoje temperatūroje nepraranda savo lankstumo ir todėl teikia geresnį sukibimą. Vasarinės padangos šiomis ypatybėmis nepasižymi, nes jų prioritetas yra išlaikyti karštį ir neištirpti ant įkaitusio asfalto, todėl vasarinės padangos gaminamos iš kietesnės gumos.
  • Protektoriaus gylis – kuo gilesnis protektorius, tuo geresnės padangos. Naujas, nenudilęs protektorius yra daug saugesnis nei naudotas ir nudilęs. Remiantis įstatymu – minimalus žieminių padangų protektoriaus gylis yra 3 mm. Idealiu atveju jis turėtų būti dvigubai gilesnis. Tyrimai parodė, kad protektoriaus gylis ženkliai įtakoja valdymą ir stabilumą.
Foto: Shutterstock.com

Kaip protektoriaus gylis įtakoja valdymą

Automobilio valdymas žiemos metu yra vertinamas pagal du pagrindinius parametrus, kuriuos įtakoja padangos ir ratlankiai – pagal elgesį posūkiuose (ar automobilis išsaugo pasirinktą trajektoriją, neslysta) ir pagal sustojimą kelyje ir stabdymo kelio ilgį.

Daugelyje padangų yra protektoriaus nudilimo indikatoriai, kurie parodo, kiek padangos paviršiaus jau nudilo ir kada atėjo paskutinis momentas pagalvoti apie padangų keitimą.

Naujos ir ketvirtadaliu nudilusios padangos yra gerai valdomos, su jomis lengva išlaikyti kontrolę posūkiuose. Nėra slydimo staigesniuose posūkiuose, važiuojant 50 km/h greičiu net ir apsnigtame kelyje. Sustojimo kelias ant ledo esant 30 km/h greičiui – apie 25 m.

Padangos, kurių nusidėvėjimas vertinamas 50% dydžiu, gali nedaug slysti staigiuose posūkiuose. Universalios padangos su tokiu nudilimu ant pasnigusio kelio jau nėra tokios stabilios. Sustojimo kelias esant 30 km/h greičiui yra apie 26 m.

Specialistai rekomenduoja ilgai nelaukti ir teigia, kad žieminės padangos ir ratlankiai būtų keičiami esant 50% nusidėvėjimui, nes esant didesniam nusidėvėjimui protektoriaus gylis ženkliai priartėja prie minimalaus leistino gylio, valdymas posūkiuose ir ant apsnigto kelio pablogėja, sustojimo kelias ant ledo – ženkliai pailgėja.

 Foto: Shuterstock.com

Kuo skiriasi žieminiai ratlankiai?

Žieminės padangos ir ratlankiai, jei jie perkami kartu, truputį skiriasi nuo skirtų vasarai. Žieminiai ratlankiai turi:
  • Patvari kelių sluoksnių dažų danga, be to – jie niekada nebus poliruoti ratlankiai (juos gali sugadinti druska, kuria žiemą barstomi keliai). Ratlankiai dažomi mažiausiai trimis sluoksniais, kad ratlankiai efektyviau būtų apsaugoti nuo aplinkos poveikio.
  • Forma pagaminta taip, kad juos būtų lengviau valyti – ratlankio profilis bus daug paprastesnis, kad nuo jo būtų galima greitai ir paprastai nuvalyti ledą ir sniegą, druską ir purvą. Taip pat žiemai netinka ratlankiai su pagilintais kraštais, kuriuose lengvai susikaupia nešvarumai.
Artinasi žemos temperatūros, todėl atėjo laikas apsilankyti interneto padangų parduotuvėje Padangos1.lt ir išsirinkti – čia yra platus žieminių padangų ir ratlankių pasirinkimas, o mūsų profesionalūs konsultantai padės Jums tinkamai pasirinkti!
ieškoti žieminių padangų

Susiję straipsniai